agahi1400

  • ۰
  • ۰

نحوه پاک کردن لکه مداد رنگی از روی فرش بدون نیاز به قالیشویی و فقط در منزل

نقاشی کردن و کار با مداد رنگی و مداد شمعی برای بچه ها همیشه جذاب بوده و است. بچه ها تمایل دارند روی قسمت های مختلفی مثل دیوارها و فرش ها و موکت ها را با مداد شمعی , مداد رنگی و یا ماژیک نقاشی کرده و طرح های خلاقانه ای بکشند.

اگر شما هم کودک خلاقی در منزل دارید که با مداد شمعی و یا مداد رنگی روی فرش ها نقاشی کشیده و یا خرده تراش های مداد رنگی روی فرش های شما ریخته و رنگ فرش تغییر کرده در ادامه با ما همراه باشید تا تکنیک های پاک کردن لکه مداد رنگی از روی فرش را به شما آموزش دهیم.

برای پاک کردن لکه مداد رنگی و یا مداد شمعی از روی فرش , اولین و مهمترین کار سرعت عمل است. یعنی هرچه لکه را سریع تر پاک کنید کار شما آسوده تر بوده و اثرات لکه سریع تر از بین می رود ولی اگر مدت زمان زیادی از ایجاد لکه روی فرش گذشته باشد , لکه به تار و پود فرش شما نفوذ کرده و کار شما سخت تر می شود.

دومین نکته هنگام پاک کردن هر لکه ای این است که سعی کنید لکه را پخش نکنید و روی لکه دستمال  نکشید طوری که لکه در قسمت های دیگر نیز پخش شود و کار شما چند برابر سخت تر کند.

برای پاک کردن لکه مداد رنگی و یا مداد شمعی از روی فرش ابتدا با جارو برقی و یا یک وسیله نوک تیز مانند چاقو , اثرات اولیه و خشک مداد رنگی یا مداد شمعی را از روی فرش جمع کنید. اگر اثرات مداد شمعی یا مداد رنگی نرم است بهتر است , مقداری یخ را داخل یک نایلون گذاشته و ری لکه بگذارید تا اثرات آن حالت جامد شود تا بتوان آن را سریع تر و راحت تر جمع کرد. پس از آن مقداری الکل یا شامپو فرش رقیق شده روی لکه اسپری کنید و یک حوله کاغذی و یا پارچه سفید روی آن پهن کنید و با یک اتو که دمای آن زیاد نباشد چند دقیقه روی پارچه یا حوله بگذارید , سپس اتو را بردارید. بدین ترتیب لکه به پارچه سفید و یا حوله نفوذ کرده و از روی فرش پاک می شود. برای شستشوی فرش دستباف باید دقت بیشتری داشت چون این فرشه خیلی با ارزش و قیمتی و ظریف هستند.

نکته قابل توجه این که دمای اتو نباید زیاد باشد چون ممکن است باعث سوختن و یا آسیب دیدن فرش گردد .و نکته دیگر اتو را روی فرش نکشید فقط به مدت حدود یک الی دو دقیقه روی پارچه و یا حوله کاغذی که روی لکه قرار داده اید بگذارید و آن را بردارید.

در صورت پاک نشدن لکه می توانید مقداری جوش شیرین و یا شوینده ملایم به فرش اسپری کرده و با یک مسواک نرم حالت چرخشی روی لکه بکشید این کار را تا آن جایی انجام دهید که لکه برطرف شود سپس با یک دستمال سفید و خشک روی لکه را پاک کنید تا دیگر هیچ اثری از لکه روی فرش شما باقی نماند.

برای پاک کردن لکه مداد شمعی یا مداد رنگی از روی مبل , کاناپه و موکت و یا سرویس خواب  نیز از این تکنیک ها می توانید استفاده کنید و به راحتی و در کمترین زمان لکه ها را از بین ببرید.

  • ۰۰/۰۶/۰۵
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی