agahi1400

  • ۰
  • ۰

تمام آنچه در مورد میکرو بلیدینگ باید بدانید؟

ابروها نقش بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت چهره افراد دارند و از چشم ها در برابر عرق و ذرات خارجی محافظت می کنند.

ارتباط کلیدی و موثری بین نوع و حالت ابروها با زیبایی چهره وجود دارد. ابرو های کم پشت و بی حالت صورت فرد را خسته و بیمار نشان می دهد , بر عکس ابرو های زیبا و خوش حالت چهره و چشمان فرد را گیرا و جذاب می کند.

البته گاهی افراد به دلایل مختلف از جمله بیماری ها , مصرف داروهای مختلف , رنگ کردن مکرر و غیره ابروهای خود را از دست می دهند و این مسئله باعث آزار آن ها می شود.

چند سالی است که تتو ابروها جای خود را در سالن های آرایشی باز کرده و بسیاری از افراد از این ترفند آرایشی استفاده می کنند.

در تتوهای قدیمی باید ابروها به صورت کامل تراشیده شده و تتو جایگیزین ابروهای طبیعی می شد , این نوع تتو چهره را بسیار غیر طبیعی و خشن نشان میداد و اغلب افراد پس از مدت کوتاهی از آن خسته شده و از انجام تتو پشیمان می شدند.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنیک های آرایشی و ترفندهای جدید برای طبیعی و زیبا نشان دادن چهره روش جدیدی برای رفع مشکلات کم پشت بودن ابروها ایجاد شده است که نه تنها ابروها را زیبا و پر پشت نشان می دهد بلکه حالت آن بسیار طبیعی بوده و چهره کاملا نچرال و زیبا به نظر می رسد.

 

میکروبلدینگ چیست؟

'میکروبلیدینگ نوعی معماری ابرو است. روشی کاملا حرفه ای که ابروها را به بهترین حالت فرم داده و کاملا طبیعی و ظریف به نظر می رسد.

 

میکروبلیدینگ یک درمان ابدی و دائمی برای ابرو است که شامل استفاده از سوزن های ریز ریز برای خراشیدن سطح پوست برای رسوب رنگدانه است.

این فرآیند به لطف ابزاری که دقیقاً مانند خودکار با تیغه شیب دار با 10-12 سوزن کوچک در انتها کار می کند و  بسیار دقیق خطوطی به ظرافت تارهای ابروی شما روی سطح پوست باقی می گذارد.

ابروهای میکروبلیدینگ با خال کوبی ابروهای شما چه تفاوتی دارد؟

"میکروبلیدینگ ، برخلاف خال کوبی ، در لایه عمیق پوست نیست ، بلکه بیشتر در سطح است. این نیز دائمی نیست و در طی 18 ماه رنگ آن کمرنگ می شود.

در میکروبلیدینگ خطوط مو به مراتب طبیعی تر و ظریف تر از هر خال کوبی است ، زیرا از سوزن دستی بسیار بسیار ریز و ظریف استفاده می شود .

اعتقاد بر این است که میکروبلیدینگ در اوایل سالها از چین نشات گرفته است اما در چند سال گذشته اخیراً در تمام دنیا محبوبیت یافته است. این شامل استفاده از ابزاری متشکل از سوزن های بسیار ظریف برای رسوب رنگدانه های سفارشی با خراشیدن سطح پوست است. بر خلاف خال کوبی ، میکروبلیدینگ بسیار ظریف تر است و نتایج نیمه دائمی و با ظرافت بیشتری ایجاد می کند.

 

مزایای میکروبلیدینگ

 

همانطور که ذکر شد بسیاری از خانم ها از مشکل کم پشتی ابروها رنج می برند و اغلب با مداد ابرو و سایه ابروها سعی می کنند این نقص را برطرف کنند که این مواد آرایشی گاها ریزش ابروها را تشدید کرده و باعث کم پشت شدن بیشتر ابروها می شود.علاوه بر این  بعداز شستن صورت و یا رفتن به استخر مواد آرایشی پاک شده و دائما باید تمدید شوند.

نکته دیگر اینکه , فرم دادن به ابروها امری تخصصی بوده و برخی مداد ابروها و یا سایه ها ,  چهره را غیر طبیعی و گاها خشن نشان می دهد.

بنابراین میکروبلیدینگ یک روش تقریبا دائمی بوده که چهره را کاملا طبیعی و زیبا نشان داده و نیاز به ترمیم روزانه ندارد و بدون هیچ آرایشی چشمان و ابروهای شما جذاب و فریبنده به نظر خواهد رسید.

 

 

میکرو بلدینگ به چه صورت انجام می شود؟

پیش از میکروبلیدینگ باید ناحیه اطراف ابروها کاملا اصلاح شده و هیچ گونه موی اضافی در اطراف ابروها نباشد.

پس از آن تکنسین میکرو بلدینگ در قسمت ابروها پماد بی حسی زده و در این فاصله در مورد رنگ دلخواه مشتری با آن گفت و گو می کند.

پس از حدود بیست دقیقه , تکنسین  با ابزار دقیق فرم و حالت ابرو را  با در نظر گرفتن فرم صورت , تقارن , ویژگی های صورت و غیره مشخص می کند.

سپس تکنسین فرآیند سوزن زدن را شروع کرده و به آرامی خطوط ریز و ظریفی در ناحیه ابروها ایجاد می کند. اگر در این زمان مراجعه کننده احساس درد کند مجددا از کرم بی حسی استفاده می کنند.

خطوط با ظرافت تمام کشیده شده تا کار به نتیجه مطلوب مشتری برسد.

البته لازم به ذکر است در این مرحله رنگ دانه ها بسیار پر رنگ بوده و پوست کمی تورم دارد که پس از گذشت یک الی دو روز این حالت برطرف شده و حالت طبیعی و زیبا به ابروهای شما باز خواهد گشت.

می توانید حدود چهار الی شش هفته بعد برای ترمیم مجددا میکروبلیدنگ و رفع نواقص احتمالی به سالن زیبایی مراجعه کنید تا میکرو بلیدینگ شما حالتی نیمه دائمی پیدا کند.

پس از گذشت 6 ماه تا یک سال رنگ دانه ها کمتر شده و در صورت تمایل می توانید آن را تمدید کنید.

 

نکاتی که بعد از انجام میکرو بلیدینگ باید رعایت کنید:

 

در ده روز آینده ابروهای میکروبلیدینگ شده تغییر رنگ می دهند ، ممکن است پس از سه تا هفت روز پوسته پوسته شوند و به نظر برسد که کمرنگ شده اند اما این کاملا طبیعی است. آنها پس از گذشت 20 روز رنگ و شکل نهایی خود را نشان می دهند. سپس تا آن زمان صبور باشید. آن زمان است که حس خوب رضایتمندی به سراغ شما خواهد آمد.

حداقل تا حدود سه روز پس از انجام میکروبلیدینگ از شستن صورت و مرطوب نگه داشتن آن خودداری کنید و تنها روی ابروها و اطراف آن را با پماد تتراسکلین و یا روغن های گیاهی مانند روغن گل محمدی یا روغن نارگیل چرب نمایید.

پس از انجام میکروبلیدینگ در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و تا بهبود کامل در خانه بمانید.

تا سه روز از پاک کننده های حاوی اسید یا لایه بردار استفاده نکنید.

میکروبلدینگ زخمی روی ابروهای شما ایجاد نمی کند و پس از گذشت چند ساعت ,  می توانید به فعالیت های مختلف و روزانه خود بپردازید.

 

مراقبت های قبل از انجام میکروبلیدینگ:

 

1. یک هفته قبل از میکروبلیدینگ ، از موچین ، واکس یا الکترولیز استفاده نکنید.

 

2. دو هفته قبل در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشید.

 

3. دو هفته قبل هیچ نوع کرم یا پماد لایه برداری استفاده نکنید.

 

4- استفاده از هرگونه محصول رتینول یا ویتامین A را یک ماه قبل متوقف کنید.

 

5- در روز انجام میکرو بلیدینگ ورزش نکنید.

 

6. سه هفته قبل بوتاکس نداشته باشید.

 

7. روغن ماهی یا ویتامین E را یک هفته قبل مصرف نکنید (اینها رقیق کننده های طبیعی خون هستند).

 

8. سه روز قبل اطراف ابروهای خود را موم نزنید .

 

 

آیا می توان میکروبلیدینگ را پاک کرد؟

"بله

رنگدانه مورد استفاده در میکرو بلیدینگ هیچ جای زخمی و تغییر رنگ ایجاد نمی کندو با استفاده از ریمور و توسط متخصصین زیبایی می توان آن را پاک کرد.

 

عوارض میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ می تواند باعث موارد زیر شود:

 

عفونت:  اگر تکنسین شما از آب یا تجهیزات کثیف استفاده می کند ، می تواند باکتری هایی مانند استافیلوکوک (استاف) را پخش کند. آنها همچنین می توانند ویروس هایی مانند HIV ، هپاتیت یا تبخال را گسترش دهند.

واکنش آلرژیک :  ممکن است جوهر با عث ایجاد حساسیت یا آلرژی در شما شود که این امر بسیار نادر است و با مصرف داروهای ضد حساسیت مانند داروهای استروئیدی و یا آنتی هیستامین ها برطرف شود.

 به طور کلی انجام جراحی های زیبایی حتما باید در سالن های آرایشی کاملا بهداشتی و تمیز و  زیر نظر تکنسین های مجرب و متخصص در زمینه زیبایی باشد و از انجام آن در آرایشگاه های بدون مجوز و محیط های غیر بهداشتی پرهیز کنید.

  • ۰۰/۰۶/۰۵
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی